luns, 23 de marzo de 2020

RECOMENDACIÓNS: LINGUAXE ORAL



ESTIMULAR A LINGUAXE ORAL nas nenas e nenos.


Convén falarlle moito, preguntándolle polos seus gustos, amigos, actividades favoritas, como vai vestido....

Aproveitar calquera ocasión (a observación das pezas de roupa no armario, os mobles dunha habitación, as cores) para nomealos. Sempre colocándonos a altura dos seus ollos.

Para aumentar o seu vocabulario, presentaránselle obxectos indicándolle o seu nome. Á súa vez explicaráselle para que sirve, que cor ten, a forma, as súas características. En definitiva, facerlle observar todo o que ten ao redor.

En canto ao esquema corporal, ensinaránselle as distintas partes do corpo para que o xeneralice nos demais: discriminando a parte esquerda e a dereita.

Con apoio visual de libros ou fotografías, estimular unha conversa a través do debuxo que apareza, repasando os conceptos básicos: dereita-esquerda, arriba-abaixo, cores, utilidade de cada obxecto ...

É moi motivante para o neno, contarlle contos curtos, nos que interveñan animais, e eles poidan participar facendo ruídos, bailes, xestos, etc., logo faránselle unha serie de preguntas sinxelas sobre o contido.

Fágalle aprender o seu nome completo, o da súa familia e o enderezo. Xogar ao vexo-vexo, esconder cousas e logo darlle pistas para que as atope.

Manifestarlle entusiasmo e alegría cada vez que mostre interese na actividade que está realizando, aínda que non sempre lle saia ben.

Non debe protexelo demasiado, posto que non deixamos que desenvolva a súa persoalidade ao completo. Polo tanto, hai que darlle autonomía para que se relacione cos demais e participe en distintas actividades.

Debemos escoitalo atentamente e sempre respostar ás súas preguntas, convertendo a comunicación nun pracer.

Os nenos aprenden moito por imitación. Por iso, cando fale co seu fillo, fágao a modiño, pronunciando correctamente, sen darlle berros. Nunca debe ignoralo cando queira falar, nin reforzar a expresión defectuosa que nun principio pode acontecer. Fálelle pronunciando claro e ben, mirándolle á cara.

Realice co seu fillo xogos de sopro: inchar globos, sorber con palliña, pitos, trompetas, soprar velas, imitar ruídos ou sons producidos por animais...

Premialo cando fale ben, correxilo cando cometa erros, pero no criticalo, ridiculizalo ou comparalo con outros nenos ou irmáns.

 NON lle diga a seu fillo, mentres fala, que se deteña e comence de novo.

NON o imite cando fale mal, aínda que lle parezca gracioso.

"NON debemos responder en lugar do neno. Será mellor que cando lle preguntemos o fagamos de tal xeito que este non poida responder só un ""si"" ou un ""non"", farase por exemplo a pregunta: queres unha pera ou unha manzá? En lugar de: queres unha pera?”.

 NON recortar os finais de palabras.

NON hai que falarlle cunha linguaxe infantilizada. O neno emprega esta linguaxe infantil porque atópase neste estadio do proceso de adquisición da linguaxe e se o imitamos estaremos freando o seu proceso evolutivo.

NON debemos berrarlle nin imitalo, senón soamente repetirllo correctamente.

Escoite o que o neno diga e respóndalle axeitadamente.

Todos os días, elixiremos un momento apropiado para a práctica e estímulo da fala.

 As mostras de agarimo, de amor, de afecto axudan a un mellor desenvolvemento da linguaxe do seu fillo.

Ningún comentario:

Publicar un comentario