ARTICULACIÓN DOS SINFÓNS: /KR/, /DR/, /GR/, /TR/.
Para a articulación dos sinfóns hai que emitir primeiro o fonema inicial, /K/, /D/, /G/, /T/, e a continuación moi rapidamente o fonema
/R/, sendo a lingua a que cambiando de posición, intervén con papel preponderante na articulación.
1º REALIZAR EXERCICIOS DE RESPIRACIÓN.
2º REALIZAR
EXERCICIOS DE SOPRO.
3º REALIZAR
PRAXIAS.
Diante
dun espello.
4º REALIZAR
ACTIVIDADES DE DISCRIMINACIÓN AUDITIVA.
- Imitacións
de sons que non son propios do ser humano (ex:
brum, brum...)
do sinfón
-
Xogamos ao “vexo-vexo” Que ves? Unha cousa que ten o sinfón.
Posición inicial, media e final.
-
Discriminación auditiva
do
sinfón.
- Dicimos nomes de nenos, cousas, animais, países… que leven o
sinfón.
-
Establecer se o neno discrimina correctamente o sinfón,
ao presentarllo en pares de palabras con outros fonemas próximos.
Pídeselle ao neno que diga se os pares de palabras son iguais ou
diferentes.
5º PRACTICAR
A ARTICULACIÓN.
•
Facerlle
que articule cada fonema por separado, e que o faga correctamente
(han de estar previamente adquiridos e afianzados as dúas fonemas
que forman o grupo sinfónico).
•
Pedirlle
que articule lentamente e un seguido do outro cada un dos fonemas que
forman osinfón:
-
k…r, k…r, k…r…
-
g…r, g…r, g…r…
-
d…r, d…r, d…r…
-
t…r, t…r, t…r…
•
Dicirlle
que os articule o máis rápido posible e alongando ou sostendo o
fonema / r/
(lembrar que é un son suave):
-k-r-r-r-r, k-r-r-r-r-r…
-
g-r-r-r-r, g-r-r-r-r-r…
-
d-r-r-r-r, d-r-r-r-r-r…
-
t-r-r-r-r, t-r-r-r-r-r…
•
Indicarlle
que engada unha vogal ao final:
-
k-r-r-r-r-a, k-r-r-r-a, k-r-r-a, k-r-a, kra.
-
g-r-r-r-r-a, g-r-r-r-a, g-r-r-a, g-r-a, gra.
-
d-r-r-r-r-a, d-r-r-r-a, d-r-r-a, d-r-a, dra.
-
t-r-r-r-r-a, t-r-r-r-a, t-r-r-a, t-r-a, tra.
• Dicirlle
que vaia cambiando as vogais finais (a, ou, ou, e, i), por esa orde.
•
Utilízase
moito e dá moi bos resultados o introducir unha vocal (a que segue
ao sinfón)
entre as consonantes
que
o forman, cargando o acento e empuxe silábico
na
vogal real, a propia do sinfón
de
que se trate, non a engadida.
-
kará, kra /koró, kro/ kurú, kru/ keré, kre /kirí, kri
-
gará, gra /goró, gro/ gurú, gru/ gueré, gre /guirí, gri
-
dará, dra /doró, dro/ durú, dru/ deré, dre /dirí, dri
-
tará, tra /toró, tro/ turú, tru/ teré, tre /tirí, tri
•
Repetir
cada vez con maior rapidez, con tons de aire ou inspiracións
profundas previas.
Articular
ata esgotar o aire almacenado nos pulmóns:
-darádará…
darádradra
-
karákarákarákará
-
garágarágarágará
-
darádarádarádará
-
tarátarátarátará
(Traballar
tamén con outras vogais)
• Procurar
ir eliminando a vocal engadida ata a súa desaparición total:
-
karákará…karákrakra
-
garágará…garágragra
- darádará…darádradra
-
tarátará…tarátratra
•
En
canto diga o primeiro sinfón
ou
se aproxime moito, empezar a introducir algunha palabra de dúas
sílabas
que
o conteña; despois pasar a traballar co resto de palabras, debuxos,
frases…
ARTICULACIÓN
DOS SINFÓNS /PR/, /BR/
y /FR/
Para
la articulación de los sinfones /PR/, /BR/
y /FR/, hay que emitir el fonema /R/,
y sin mover la lengua de su posición, llevar los labios a la
posición del fonema inicial /P/, /B/
o /F/, pronunciando los dos fonemas al mismo
tiempo.
1ºREALIZAR
EXERCICIOS DE RESPIRACIÓN.
(Ver
a proposta anterior).
2ºREALIZAR
EXERCICIOS DE SOPLO.
(Ver
a proposta anterior).
3ºREALIZAR
EXERCICIOS DE DISCRIMINACIÓN AUDITIVA.
(Ver
a proposta anterior).
4ºREALIZAR
EXERCICIOS DE ARTICULACIÓN DO SINFÓN.
•
Facerlle
que articule cada fonema por separado, e que o faga correctamente
(debemos estar seguros disto, de que articula cada fonema illado en
forma correcta).
•
Facerlle
articular primeiro a consoante
líquida
/ r/,
e sen deixar de facelo, sen mover a lingua da súa posición, levar
os beizos á posición de / p/,
/ b/
ou / f/,
facéndolle pronunciar as dúas fonemas ao mesmo tempo:
-
r—
pr--…;
r—
pr--…;
-
r—
br--…;
r—
br--…;
-
r—
fr--…;
r—
fr--…;
•
Realizar
este primeiro exercicio mostrando ao neno a posición da / r/
no espello. Cando o articule con certa seguridade, facer que coloque
a lingua, mantendo a boca pechada, na posición correspondente á /
r/,
e articular a combinación:
-
r—
pr.
silenc.
pr—sonora
…
-
r—
br.
silenc.
br—sonora
…
-
r—
fr.
silenc.
fr—sonora
…
• Despois,
formar sílabas:
-
pr---a;
pr---a;…
pra;
pra;…
-
br---a;
br---a;…
bra;
bra;…
-
fr---a;
fr---a;…
fra;
fra;…
• E
o mesmo coas restantes vogais (a, ou, ou, e, i, por esa orde). Facer
a exercitación rapidamente •
•
Tamén
se pode utilizar, e dá bos resultados, a técnica de introducir unha
vocal (a que segue ao sinfón)
entre as consonantes
que
o forman, cargando o acento e empuxe silábico
na
vogal real, a propia do sinfón
de
que se trate, non a engadida.
-
pará,
pra
/
poró,
prol/ purú,
pru/
peré,
pre
/
pirí,
pri
-
bará,
bra
/
boró,
bro/
brú,
bru/
beré,
bre
/
birí,
bri
-
fará,
fra
/
foró,
fro/
furú,
fru/
feré,
fre
/
firí,
fri
•
Repetir
cada vez con maior rapidez, con tons de aire ou inspiracións
profundas previas. Articular ata esgotar o aire almacenado nos
pulmóns:
-
paráparáparápará
-
barábarábarábará
-
faráfaráfaráfará
(Traballar
tamén coas demais vogais)
• Procurar
ir eliminando a vocal engadida ata a súa desaparición total:
-
parápará…
paráprapra
-
barábará…
barábrabra
-
faráfará…
faráfrafra
•
En
canto diga o primeiro sinfón
ou
se aproxime moito, empezar a introducir algunha palabra de dúas
sílabas
que
o conteña; despois pasar a traballar co resto de palabras, debuxos,
frases…
MATERIAL
DE APOIO
Ningún comentario:
Publicar un comentario