luns, 18 de maio de 2020

ARTICULAR SINFÓNS /R/



ARTICULACIÓN DOS SINFÓNS: /KR/, /DR/, /GR/, /TR/.
Para a articulación dos sinfóns hai que emitir primeiro o fonema inicial, /K/, /D/, /G/, /T/, e a continuación moi rapidamente o fonema
/R/sendo a lingua a que cambiando de posición, intervén con papel preponderante na articulación.

1º REALIZAR EXERCICIOS DE RESPIRACIÓN.






2º REALIZAR EXERCICIOS DE SOPRO.

 

3º REALIZAR PRAXIAS. Diante dun espello.



4º REALIZAR ACTIVIDADES DE DISCRIMINACIÓN AUDITIVA.

Imitacións de sons que non son propios do ser humano (ex: brum, brum...) do sinfón
- Xogamos ao “vexo-vexo” Que ves? Unha cousa que ten o sinfón. Posición inicial, media e final.
- Discriminación auditiva do sinfón. - Dicimos nomes de nenos, cousas, animais, países… que leven o sinfón.
- Establecer se o neno discrimina correctamente o sinfón, ao presentarllo en pares de palabras con outros fonemas próximos. Pídeselle ao neno que diga se os pares de palabras son iguais ou diferentes.

5º PRACTICAR A ARTICULACIÓN.

Facerlle que articule cada fonema por separado, e que o faga correctamente (han de estar previamente adquiridos e afianzados as dúas fonemas que forman o grupo sinfónico).
Pedirlle que articule lentamente e un seguido do outro cada un dos fonemas que forman osinfón

- k…r, k…r, k…r…

- g…r, g…r, g…r…


- d…r, d…r, d…r…


- t…r, t…r, t…r…

Dicirlle que os articule o máis rápido posible e alongando ou sostendo o fonema / r/ (lembrar que é un son suave):

-k-r-r-r-r, k-r-r-r-r-r

- g-r-r-r-r, g-r-r-r-r-r…


- d-r-r-r-r, d-r-r-r-r-r…


- t-r-r-r-r, t-r-r-r-r-r…

Indicarlle que engada unha vogal ao final:

- k-r-r-r-r-a, k-r-r-r-a, k-r-r-a, k-r-a, kra.

- g-r-r-r-r-a, g-r-r-r-a, g-r-r-a, g-r-a, gra.


- d-r-r-r-r-a, d-r-r-r-a, d-r-r-a, d-r-a, dra.


- t-r-r-r-r-a, t-r-r-r-a, t-r-r-a, t-r-a, tra.

• Dicirlle que vaia cambiando as vogais finais (a, ou, ou, e, i), por esa orde.
Utilízase moito e dá moi bos resultados o introducir unha vocal (a que segue ao sinfón) entre as consonantes que o forman, cargando o acento e empuxe silábico na vogal real, a propia do sinfón de que se trate, non a engadida.

- kará, kra /koró, kro/ kurú, kru/ keré, kre /kirí, kri

- gará, gra /goró, gro/ gurú, gru/ gueré, gre /guirí, gri


- dará, dra /doró, dro/ durú, dru/ deré, dre /dirí, dri


- tará, tra /toró, tro/ turú, tru/ teré, tre /tirí, tri

Repetir cada vez con maior rapidez, con tons de aire ou inspiracións profundas previas.
Articular ata esgotar o aire almacenado nos pulmóns:

-darádarádarádradra

- karákarákarákará

- garágarágarágará


- darádarádarádará


- tarátarátarátará

(Traballar tamén con outras vogais)

Procurar ir eliminando a vocal engadida ata a súa desaparición total:

- karákará…karákrakra

- garágará…garágragra


- darádará…darádradra


- tarátará…tarátratra

En canto diga o primeiro sinfón ou se aproxime moito, empezar a introducir algunha palabra de dúas sílabas que o conteña; despois pasar a traballar co resto de palabras, debuxos, frases…


ARTICULACIÓN DOS SINFÓNS /PR/, /BR/ y /FR/

Para la articulación de los sinfones /PR/, /BR/ y /FR/, hay que emitir el fonema /R/, y sin mover la lengua de su posición, llevar los labios a la posición del fonema inicial /P/, /B/ o /F/, pronunciando los dos fonemas al mismo tiempo.

1ºREALIZAR EXERCICIOS DE RESPIRACIÓN.
(Ver a proposta anterior).

2ºREALIZAR EXERCICIOS DE SOPLO.
(Ver a proposta anterior).

3ºREALIZAR EXERCICIOS DE DISCRIMINACIÓN AUDITIVA.
(Ver a proposta anterior).

4ºREALIZAR EXERCICIOS DE ARTICULACIÓN DO SINFÓN.

Facerlle que articule cada fonema por separado, e que o faga correctamente (debemos estar seguros disto, de que articula cada fonema illado en forma correcta).

Facerlle articular primeiro a consoante líquida / r/, e sen deixar de facelo, sen mover a lingua da súa posición, levar os beizos á posición de / p/, / b/ ou / f/, facéndolle pronunciar as dúas fonemas ao mesmo tempo:

- rpr--…; rpr--…;

- rbr--…; rbr--…;

- rfr--…; rfr--…;

Realizar este primeiro exercicio mostrando ao neno a posición da / r/ no espello. Cando o articule con certa seguridade, facer que coloque a lingua, mantendo a boca pechada, na posición correspondente á / r/, e articular a combinación:

- rpr. silenc. prsonora …

- rbr. silenc. brsonora …

- rfr. silenc. frsonora …

 • Despois, formar sílabas:

- pr---a; pr---a;… pra; pra;…

- br---a; br---a;… bra; bra;…

- fr---a; fr---a;… fra; fra;…

E o mesmo coas restantes vogais (a, ou, ou, e, i, por esa orde). Facer a exercitación rapidamente •

Tamén se pode utilizar, e dá bos resultados, a técnica de introducir unha vocal (a que segue ao sinfón) entre as consonantes que o forman, cargando o acento e empuxe silábico na vogal real, a propia do sinfón de que se trate, non a engadida.

- pará, pra / poró, prol/ purú, pru/ peré, pre / pirí, pri

- bará, bra / boró, bro/ brú, bru/ beré, bre / birí, bri

- fará, fra / foró, fro/ furú, fru/ feré, fre / firí, fri

Repetir cada vez con maior rapidez, con tons de aire ou inspiracións profundas previas. Articular ata esgotar o aire almacenado nos pulmóns:

- paráparáparápará

- barábarábarábará

- faráfaráfaráfará
(Traballar tamén coas demais vogais)

Procurar ir eliminando a vocal engadida ata a súa desaparición total:

- paráparáparáprapra

- barábarábarábrabra

- faráfaráfaráfrafra

En canto diga o primeiro sinfón ou se aproxime moito, empezar a introducir algunha palabra de dúas sílabas que o conteña; despois pasar a traballar co resto de palabras, debuxos, frases…


MATERIAL DE APOIO























Ningún comentario:

Publicar un comentario