RECOMENDACIÓNS PARA PAIS DE NENOS E NENAS CON DIFICULTADES DE APRENDIZAXE
Consellos Xerais :
1. As regras deben ser claras e breves. O/a seu/súa fillo/a debe saber exactamente o que se espera del/dela.
2. Confíe a seu/súa fillo/a tarefas domésticas. Isto crearalle un sentido de responsabilidade e aumentará a súa autoestima.
3. As listas curtas de tarefas son excelentes para axudar a lembrar a un neno/a.
4. As rutinas son moi importantes para os nenos/as que presenten dificultades de aprendizaxe.
Estableza un horario regular para as comidas, tarefas domésticas, tarefas escolares, práctica deportiva, ocio (xogo,uso das novas tecnoloxías, lectura), levantarse, e ir a durmir.
¡Cumpra a programación!
5. Identifique no que é bó seu/súa fillo/a (en: arte, deporte, música, teatro, matemáticas, ciencia,literatura,informática, etc) e traballe sobre iso.
6. Dígalle o seu fillo/a que o/a quere e que o/a apoiará incondicionalmente.
7. Reforce positivamente o/a seu/súa fillo/a inmediatamente cando o sorprenda portándose ben.
Problemas diarios comúns:
Costa acadar que o/a seu/súa fillo/a esté listo/a para ir o colexio pola mañá:
-Cree unha programación coherente e previsible para erguerse e estar listo/a pola mañá.
-Estableza unha rutina para que o/a seu/súa fillo/a poida predecir a orde
dos eventos.
Poña esta rutina por escrito ou en imaxes nun cartel para o/a seu/súa fillo/a.
PROGRAMACIÓN EXEMPLO:
Apágase a alarma ➔Lavarse a cara ➔ Vestirse➔ Almorzar➔ Cepillado de dentes➔ Tomar medicamentos (quen o precise) ➔ Coller o autobús escolar
-¡Eloxie e recompense a seu/súa fillo/a!
Isto motivarao/a para ter éxito. Inclusive se o/a seu/súa fillo/a non consegue realizar con éxito todas as partes da "Rutina da mañán", empregue a alabanza para recompensar a/o seu/súa fillo/a nas que o acade.
O progreso a miúdo obtense cunha serie de pequenos pasos.
Se o/a atopa irritable ao final da tarde (efecto secundario habitual dos estimulantes, nenos/as que toman medicación).
Éste soe ser un momento moi estresante para todos os nenos/as en todas as familias, tras a tensión acumulada no traballo e a escola durante todo el día para pais e fillos/as.
-Cree un período de "tempo morto" no que /ao seu/súa fillo/a poida facer actividades calmadas como escoitar música, tomar un baño, practicar ioga, debuxar, ler, etc .
-Como alternativa, deixe que o/a seu/súa fillo/a "solte a enerxía e a tensión extra" facendo un pouco de exercicio físico.
Se perde peso ou non come suficiente (soe ser debido o efecto secundario habitual dos estimulantes nos nenos que toman medicación polo TDAH, é aconsellable comunicarllo o pediatra).
- Reforce o almorzo con comidas de alto poder nutrit
ivo.
Inicie as comidas cos alimentos preferidos antes de pasar aos outros alimentos.
- Nos casos de nenos que tomen medicación considérase recomendable retrasar a cea ata que o efecto dos estimulantes desaparezan (casos de nenos medicados po TDAH) sempre baixo prescripción médica). Nese caso permítalle tomar algún refrigerio saudable antes de acostarse.
Consellos para o APOIO ESCOLAR na CASA:
1. Establecer unha rutina e un horario para facer as tarefas escolares (una hora e un lugar específicos).
Non permita que o/a seu/súa fillo/a espere ata a noite para empezar.
2. Limite as distraccións no fogar durante a realización das tarefas escolares (Reducción de ruídos, chamadas telefónicas ou actividades innecesarias e apague a televisión).
3. Empregue a alabanza e o cumprido para o/a seu/súa fillo/a cuando él/ela mostre interese e esforzo e complete as tarefas escolares.
De forma que poida interpretarse como un apoio e non coma unha crítica, é apropiado e útil recomendarlle revisar o traballo para facer algunhas correccións dos erros nas tarefas. Sempre co fin da auto-superación, responsabilidade persoal e búsqueda da mellora nunca como motivo de conflicto nin menosprezo.
4. Non é da súa responsabilidade correxir todos os erros nos deberes do/da seu/súa fillo/a, nin facer que os complete pasándolos a limpo correctamente nunha folla nova.
5. Lembre o/a seu/súa fillo/a que debe facer as tarefas escolares e ofrézalle incentivos.
Millor evitar incentivos materiais, sustituílos por pasar tempo xuntos realizando unha actividade do seu interese. A modo de exemplo: "Cando termines a tarefa, faremos galletas".
6. Se o seu/súa fillo/a ten dificultades coa lectura, axúdelle/a lendo xuntos/as os enunciados das tarefas ou ben léallos previamente.
7. Debe realizar tarefas escolares durante un cierto periodo de tempo permitíndolle intervalos de descanso durante a realización das mesmas.
Depende moito da idade e das necesidades que presente o/a neno/a, cada caso é moi particular.
8. Para moitos pais é moi difícil axudar os seus propios fillos/as co traballo escolar. Dadas as circunstancias actuáis de non poder buscar axuda externa dun profesional dada a situación de confinamento na que nos atopamos, deben organizarse entre os miembros do fogar.
Considérase máis positivo que o apoio o realice outro irmán maior/familiar que conviva con vostedes. Non dude en realizarlo desta maneira se ten esa posibilidade.
9. Sexa firme. Establezca regras e manténñaas.
10. Asegúrese de que o/a sau/súa fiillo/a entenda as reglas, para que non se sienta mal informado.
11. Utilice o reforzo positivo. Alabe e recompense o/a seu/súa fillo/a polo seu bó comportamento.
12. Cambie ou rote as recompensas con frecuencia para manter alto o nivel de interese por elas.
13. Sancione a conducta, non o/a neno/a.
Se seu/súa fillo/a ten unha conducta inapropiada, trate de facerlle apreciar as consecuencias das súas accións.
Empregue a negociación e o diálogo para chegar a acordos ante os retos e resistencias que lle expoña.
ÁNIMO!!!!
Ningún comentario:
Publicar un comentario