luns, 23 de marzo de 2020

A IMPORTANCIA DE LERLLE A NENOS E NENAS


A IMPORTANCIA DE LERLLE A NENOS E NENAS


Unha das mellores maneiras de combater as dificultades lectoescritoras dende as idades máis temperás está nas mans dos pais, pois a lectura compartida é o inicio dun gran ensino que mellorará as habilidades lectoras de todos os nenos/ as, sexan disléxicos ou non.

A lectura compartida é unha actividade agradable que ten enormes beneficios para todos os nenos/ as, aínda que está especialmente indicada para nenos/ as que teñan antecedentes familiares de dislexia, dificultades ou trastornos da linguaxe oral na primeira infancia, etc.
Oír ler aos pais en voz alta crea o desexo de imitar ese rol e de querer descifrar esas mensaxes por si mesmos. Para eles é algo máxico e incomprensible que uns garabatos que non entenden nin recoñecen poidan esconder divertidas historias, en xeral, non entenden como eses garabatos poden “falar”.


Aínda que os beneficios da lectura compartida non se reducen a espertar o interese pola aprendizaxe da lectura, pois tamén provoca unha estimulación a outros niveis, especialmente a nivel cognitivo, lingüístico e afectivo.


A NIVEL COGNITIVO:
A lectura compartida desde a primeira infancia estimula a aprendizaxe a través de coñecementos que non se adoitan transmitir mediante conversacións da vida cotiá e fomenta o razoamento do neno para crear asociacións entre o mundo que lle rodea e a súa propia experiencia. Axúdalle a exporse preguntas, a extraer significados, a representar e interpretar a contorna e os acontecementos que se producen en leste, ensínalles a elaborar esquemas mentais e a organizar e a reter mellor a información. É dicir, desenvólvense notablemente a maioría de procesos cognitivos que posteriormente influirán na aprendizaxe.


A NIVEL LINGÜÍSTICO:
O lerlle aos nenos/ as de maneira frecuente desde os seus primeiros anos de vida axúdalles a ampliar o seu vocabulario e a desenvolver estruturas sintácticas máis elaboradas e complexas, a recoñecer e aprender as regras de cohesión do texto e permítelles tomar conciencia de aspectos lingüísticos como os límites entre palabras, a prosodia e a relación, diferenzas e similitudes, entre a linguaxe oral e o escrito, o que lles permitirá enfrontarse con maior éxito á aprendizaxe da lectura e a escritura.


A NIVEL AFECTIVO:

O neno/á o que os seus pais lenlle con frecuencia aprecia e admira a lectura, pois a relaciona coa protección e coa voz, a entoación e a atención daqueles con quen ten máis confianza. Por tanto, os pais transmítenlle o gusto polas palabras e polo coñecemento, o cal lle dá á neno seguridade, aumenta a súa autoestima, interese e curiosidade por aprender. O neno/para asocia a lectura a sensacións positivas e pracenteiras que lle axudan a forxar unha personalidade estable, comunicativa e baseada na intelixencia emocional que se desenvolve durante a lectura compartida. Ademais, a lectura en voz alta non debería ser obxecto exclusivo dos pais, senón que nos primeiros anos da escola é moi importante que se lles lea aos nenos en voz alta. Pois ao darse esta actividade en grupo permítese que compartan as súas curiosidades, comentarios e representacións, polo que se fomentan as relacións intelectuais entre iguais.


Ningún comentario:

Publicar un comentario