A
IMPORTANCIA DE LERLLE A NENOS E NENAS
Unha das mellores maneiras de combater as
dificultades lectoescritoras dende as idades máis temperás está nas mans dos
pais, pois a lectura compartida é o inicio dun gran ensino que mellorará as
habilidades lectoras de todos os nenos/ as, sexan disléxicos ou non.
A lectura compartida é unha actividade
agradable que ten enormes beneficios para todos os nenos/ as, aínda que está
especialmente indicada para nenos/ as que teñan antecedentes familiares de
dislexia, dificultades ou trastornos da linguaxe oral na primeira infancia, etc.
Oír ler aos pais en voz alta crea o desexo de
imitar ese rol e de querer descifrar esas mensaxes por si mesmos. Para eles é
algo máxico e incomprensible que uns garabatos que non entenden nin recoñecen
poidan esconder divertidas historias, en xeral, non entenden como eses
garabatos poden “falar”.
Aínda que os beneficios da lectura compartida
non se reducen a espertar o interese pola aprendizaxe da lectura, pois tamén
provoca unha estimulación a outros niveis, especialmente a nivel cognitivo,
lingüístico e afectivo.
A NIVEL
COGNITIVO:
A lectura compartida desde a primeira infancia
estimula a aprendizaxe a través de coñecementos que non se adoitan transmitir
mediante conversacións da vida cotiá e fomenta o razoamento do neno para crear
asociacións entre o mundo que lle rodea e a súa propia experiencia. Axúdalle a
exporse preguntas, a extraer significados, a representar e interpretar a
contorna e os acontecementos que se producen en leste, ensínalles a elaborar
esquemas mentais e a organizar e a reter mellor a información. É dicir,
desenvólvense notablemente a maioría de procesos cognitivos que posteriormente
influirán na aprendizaxe.
O lerlle aos nenos/ as de maneira
frecuente desde os seus primeiros anos de vida axúdalles a ampliar o seu
vocabulario e a desenvolver estruturas sintácticas máis elaboradas e complexas,
a recoñecer e aprender as regras de cohesión do texto e permítelles tomar
conciencia de aspectos lingüísticos como os límites entre palabras, a prosodia
e a relación, diferenzas e similitudes, entre a linguaxe oral e o escrito, o
que lles permitirá enfrontarse con maior éxito á aprendizaxe da lectura e a
escritura.
A NIVEL
AFECTIVO:
O neno/á o que os seus pais lenlle con
frecuencia aprecia e admira a lectura, pois a relaciona coa protección e coa
voz, a entoación e a atención daqueles con quen ten máis confianza. Por tanto,
os pais transmítenlle o gusto polas palabras e polo coñecemento, o cal lle dá á
neno seguridade, aumenta a súa autoestima, interese e curiosidade por aprender.
O neno/para asocia a lectura a sensacións positivas e pracenteiras que lle axudan
a forxar unha personalidade estable, comunicativa e baseada na intelixencia
emocional que se desenvolve durante a lectura compartida. Ademais, a lectura en
voz alta non debería ser obxecto exclusivo dos pais, senón que nos primeiros
anos da escola é moi importante que se lles lea aos nenos en voz alta. Pois ao
darse esta actividade en grupo permítese que compartan as súas curiosidades,
comentarios e representacións, polo que se fomentan as relacións intelectuais
entre iguais.
Ningún comentario:
Publicar un comentario