Hoxe traemos algunha actividade máis para poder mellorar as dificultades
dun neno ou nena con dislexia.
XOGAR CON PLASTILINA: Comezaremos facendo churriños, despois
moldearemos arcos e por último colocarémolos segundo a posición das letras nun
folio. O obxectivo é diferenciar a posición enriba/debaixo, principal causa
pola que se confunden as letras b/p ou u/n.
XOGAR CON PLASTILINA E PAUS PEQUENIÑOS: Seguimos imitando modelos de letras. Esta vez empregamos os paus de
cores como elemento motivador. O proceso é similar, pero o obxectivo é
distinto: diferenciar posición dereita-esquerda. Dependendo da
posición na que coloquemos o arco, constituirá unha letra ou otra. Tamén
podemos aplicalo ás letras anteriores.
XOGAR COAS PALABRAS: Non precisamos nada máis que un ambiente
tranquilo. Imos a pronunciar unha serie de palabras significativas para
o neno ou nena, por exemplo, se estamos no parque: “árbore, tobogán e area” e
deberanse repetir na mesma orde.
Con esta
actividade estamos aumentando a súa percepción temporal e auditiva, afectada
tamén pola dislexia.
Para
mellorar as dificultades psicomotrices que presentan
habitualmente podemos:
MELLORAR O COÑECEMENTO DO ESQUEMA CORPORAL: Debuxando todas as partes do
corpo de, por exemplo, o seu boneco favorito, variando a posición dalgunha das
súas partes: levantando unha man, unha perna, xirando a cabeza, etc. Sería
divertido que a rapaza ou rapaz repetise tamén esa posición.
REFORZAR A SÚA LATERALIDADE: (Esta actividade está moi relacionada coa
anterior). Neste caso necesitará a participación de pais, irmáns, etc. que
den ordes tipo: man dereita arriba, salta sobre o teu pé esquerdo... e se o
facemos bailando e con música será aínda máis divertido.
Coas
seguintes actividades imos traballar a conciencia fonolóxica, é decir, habilidade para manipular os sons
da linguaxe mentalmente.
O SON DAS PALABRAS: Consiste en pronunciar unha palabra calqueira e preguntar se contén un
son. Por exemplo; "a palabra brazo, contén a letra z?".
SÍLABAS: Seguimos xogando coas palabras: agora dividiremos unha palabra en
sílabas axudándonos de palmadas: "caderno: ca-der-no".
DERIVAR PALABRAS: Decimos unha palabra primitiva, preferiblemente algo que esteamos a
ver, por exemplo, pan; e que diga palabras derivadas: panadaría, paneira,
panadeiro, etc.
XOGAR A RIMAR: En palabras soltas “busca unha palabra que rime con casa” tamén se pode
facer un verso ou rap, dependendo da idade coa que esteamos a traballar.
Como
actividade final propoñemos a seguinte, coa que poderemos copartir soños cos
nosos pequenos e pequenas.
LECTURA COMPARTIDA: Lectura en voz alta dun conto ou outro tipo de
texto antes de dormir, na cama; seremos así o seu modelo lector, o seu apoio e
alternaremos a lectura: unha oración ou parágrafo o adulto e outra o
menor.
XOGAR CON PLASTILINA: Comezaremos facendo churriños, despois moldearemos arcos e por último colocarémolos segundo a posición das letras nun folio. O obxectivo é diferenciar a posición enriba/debaixo, principal causa pola que se confunden as letras b/p ou u/n.
Ningún comentario:
Publicar un comentario