luns, 25 de maio de 2020

ARTICULACIÓN FONEMA /S/



O fonema / s/: consonante linguoalveolar, fricativa xorda. Os seus defectos 

denomínanse: sigmatismos.

Para a súa realización os beizos permanecen entreabiertos, os dentes 

lixeiramente separados e as comisuras retiradas cara atrás (como realizando 

un sorriso).

O ápice lingual apóiase nos alvéolos inferiores e os seus bordos tocan os 

molares superiores formando así unha estreita canle entre a lingua e o padal.

O aire sae rozando os incisivos e producindo un asubío.

EXERCICIOS


1-Exercicios de respiración:


En posición de pé ou sentado.



2-Exercicios de soplo:

Realizaranse sempre inspiracións nasais e espiracións bucais.


   


3- Realización de praxias bucofonatorias:





4-Actividades de discriminación auditiva:

















5. Actividades para practicar a articulación:



5.1- SON ILLADO.


-Realización do son illado.

“ssssssssssss”- “sssssssssssssssssssss”.


-Combinación do son con cada una das vogais en posición inicial, 

tratando de acortalo ata chegar á sílaba.

“ssssss….a”- “ssssss…e”-“sssss…i”-“sssss…o”-“sssss…..u”.

“sss…a”-“sss…e”-“sss…i”-“sss…o”-“sss…u”.

“sa”-“se”-“si”-“so”-“su”.

-Combinación do son con cada vogal en posición inversa.


5.2- SÍLABAS.


Unha vez logrado o son trataremos de afianzalo coa repetición de sílabas

a distintos ritmos, realizando 3 repeticións.

-Sílaba directa cunha soa vogal:

SA,SA,SA

SO,SO,SO

-Sílaba directa combinando vogais:

SA,SA,SE,SE


-Sílaba directa combinando consoantes:

SA,SA,PA

-Sílaba directa e inversa:

SA,SA,SA,AS


5.3- LOGOTOMAS.





5.4- PALABRAS.


-Trabállase a partir de láminas visuais con imaxes para a repetición ou 

denominación. Tamén podemos pedirlle que constrúa unha oración con cada 

unha das palabras.

-A continuación inclúense materiais de apoio con vocabulario e “Ocas da 

serpe”.

-Outra proposta e empregar o “Xogo da Habana”: “ Chegou un barco dende A 

Habana cargado de cousas que empecen por /s/…que rematen en /s/…que 

leven /s/.

MATERIAIS DE APOIO PARA A PRÁCTICA DE VOCABULARIO.





























































  

NORMAS DO XOGO "OCA DA SERPE":

CASILLAS DE IMAXES: dicir o nome do que aparece e construír unha 

oración.

CASILLAS DÁ SERPE: dicimos "de serpe a serpe e volvo tirar".

CASA DE "STOP": unha quenda sen tirar.

CASA DO CANGREXO: retrocedo unha casa.

CASA DA PANTASMA: volvo a empezar.


6. Creación de oracións empregando o fonema a traballar:





Ningún comentario:

Publicar un comentario